27 Jan 2012

tentang semalam..

tentang semalam yg sgt menyebabkan aku menggigil menahan
amarah~~!!kecewa apabila aku dan kwn2 dept aku dikatakan xbuat keje..ambooii!!makan tanah ni kang..hangpa berdua yg kaki melingkup..dok kater kaami xbuat keje!..lahabau...!!
mak bapak xajor gamaknyer cara2 nk susun kate.
kalu cara bergurau xper..ni cara SGTLA BODOH.

oh ye..BODO LAMER XABES LG DTG PLAK BODO BARU..tahniah whai puan2 penyelia.

(nasib kami baik sikit sbb ader 1 lg oc yg baik hati)..time kasih pn. prebet jamilah.. :)




semenyer terjadi kat opis aku yg xsebesar maner tp ader seketol dua yg besar kelapa..
yg aku maksudkan seketul dua tu ialah 'berpangkat 1 paku' dan mempunyai teknik pengipasan terbaik dr ladang dan laut dalam..aku rase ekon LG yg ader penapis udara tu pun xsetanding 'berpangkat 1 paku' tu..ekon tu pon lg bgus la sbb ader penapis kan??yg 'berpangkat 1 paku' tu lgsung xder ciri2 yg bagus selain ciri2 upin ipin..

aku percaya maner2 opis gomen pon akan ader jd tukang kipas. jawatan ini xperlu dilantik ok.

('berpangkat 1 paku dlm jabatan imigresen tidaklah seGAH maner jika nk dibandingkan ngn polis @ ATM dan yg patot korg tahu..nurse pon lg tggi gred dr itu)
korang juga patot tahu si 'berpangkat 1 paku' adalah menandakan kelayakan mereka memegang jawatan tersebut selain drpd pengalaman luas yg sedikit sebaaaaanyak akan membantu mereka membuat keputusan.

sememangnye la bile da jd org ats, mesti ader officer bwhankn??...
tp depa ni langsung xder ciri2 pemimpin yg bagus dan perlu dihormati..sgtla x profesional sampai bule merajuk dgn bos cam knk2 ribena x matang ..aku jd pelik~~!!
aku keje ngn org dewasa ke anak2 sebaya upin ipin..
ader beberapa perkara dan ayat yg membuat aku beserta Bagi Pihak kwn2 aku kat dept tu, nak bg kaki kat diorg~

ekceli

korg penah dgr ayat camni .:
1/ nanti kalo sukses seme dapat namer!!kalu xsukses, kite jer yg kene bambu ni, kak":...
2/ seme kerje pon kite nk kene buat kak...!!
3/ dulu zaman saya semer lengkap..lani xtau la...
4/ asek dok sembang saja..keje xbuat!!

diatas itu cumer contoh2 ayat yg naik jelak aku dgr kat dept aku tu..
bidaah semata2...baca boley...tp xpyhla nk percaya 4 ayat kat ats tu..sebabnyer???? meh nk explain..

1/---kiter jer yg kene bambu : silap byk yer disitu...
biasernyer depa ni suker ckp terbalik n masuk bakul angkat sendiri..

2/---haramjadah : bukan semer okie...masing2 pon ader keje jd masing2 buat keje masing...(keje depa pon ader kaami yg buat tp depa ngaku depa punyer hasil penat lelah .fair la kan..depa ni berkira kejer sikit.nak selamatkan diri sendiri jer.sedangkan depa cumer nk menikam satu sama lain tanpa mereka sedar tentang persaingan itu...

3/--- tahik kucing pon lg wangi dr mulut diorg.seme nk ngaku die best..PEGI MAM***!!!dasar mulut busuk..

4/---kami sembang sambil wat keje ok...tp depa xnampak.sedangkan depa sembang sambil tonggeng2, sembang kat bwh pokok sambil makan2 pd pukul 4 ptg-4.53 ptg (sepatotnyer staff gomen kene ader dlm opis kan waktu itu???hahaha...teruk betol prangai depa ni!!

perasan comel biler seme perkara nk samer.botol air, beg galas, sipor jepon, henpon,tdg, pen...suor.!OMG...hangpa ingt hangpa comey!ee..plissssssss...
org lain xmacam hangpa pon...hangpa jer yg over..beruntungla hangpa keje kat opis kecit ni, ce g keje opis besaau ckit...xder pon yg pandg korg ngn paku tu...huhuh..





okie.
jujurnya, lagi besar pgkat g besar amanah yg perlu kita pikul dgn amanah dan tanggungjawab. bukan semata2 kerana gaji yang besar. rasanya kita x perlu nk jd tukang kipas dan tukang cucuk utk menjatuhkan org lain demi kepentingan sendiri.

No comments:

Post a Comment

komen sini :) okbai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...