25 Jan 2012

iNDahnya PersaHabatAn



Persahabatan memang sangat indah, banyak terdapat kenangan manis di dalamnya. Sahabat juga sangat berharga, hidup tanpa sahabat mungkin rasanya seperti hidup di perahu kecil tanpa enjin, tanpa layar yang terapung di tengah lautan. 


Lalu bagaimana saat seorang sahabat yang benar-benar kita percaya tiba-tiba sanggup mengkhianati kita? melupakan kita?meminggirkan kita?Apa yang patot kita buat? Saat kita sudah percaya penuh dengannya, saat kita sudah merasa sahabat itu satu per sepuluh mengenai diri kita..tetapi apabila masa menginjak,kita seolah2 bukan sesiapa padanya. oke~berserah!! adilkah??


Hati berbisik ​​saya baru kehilangan seorang sahabat, oh bukan. dia saya anggap seorang saudara sendiri. Dia adalah seorang yang saya kenal bukan sejak lama dulu tetapi terbit rasa serasi apabila berteman. Banyak hal-hal menarik yang telah menjadi kenangan. Saling membantu, saling mengingatkan, saling memberi maklumat, saling berkongsi pelbagainya


Namun saya tersedar atau adakah hanya mainan perasaan yg merisaukan?? jika betul tiada lagi rasa sahabat, apakah daya saya? mungkin saya adalah perkara yg perlu dibencinya ? mungkin kerana sikap saya yg kerap ketawa?oh~saya tidak tahu. jika betul,.. DUHAI HATI, bantulah mulut berterus terang kepada sahabat, betapa saya gembira melihat senyuman org2 yg melengkapi hidup saya tatkala hampir tiap detik saya merindui emakabah..DUHAI MULUT..mengapa tak berdaya??


... sejak dulu tentang sifatnya ini, sebagai seorang sahabat kita harus tahu kan sifat-sifat masing-masing....

No comments:

Post a Comment

komen sini :) okbai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...