11 Apr 2012

ujian ALLAH..


holla :p
smalaam.................uuuh~dasat!!



ceriternyer cenggini ::

pas majok ngn en.somi maka bliau ngan redha memasakkan asam pedas kesukaanku..
walau bagaimanapun asam pedasnyer taklah menepati selera tekak raksasaku..hihi
masam sssssssaaaaaaaanggaaattt!!
tp syukur alhamdulillah bliau sudi memasakan untukku ;p

pas makan petang jam 4 tu kitorg trus la berLEPAKan dan berSANTAIan depan tv sambil berguling2 kekenyangan...

lebih kurang 4sengah terdetik dlm hati "jap lg nk mandi"...huhu..tetiba aku raser bergoyang2..
gegaran pertama aku ingatkan aku penin dan efek tetiba..
2nd gegaran..en.somi tgk aku, aku tgk bliau..
trus en.somi kata...
"YA ALLAH!!BERGEGAR NI!!GEMPA NI....JOM TURUN"
maka bercharlie chaplinlah aku bersiapsiaga dlm keadaan sgt cemas dan masih bergegar..
oh~dlm hati aku cuma berharap agar kami sekeluarga selamat dan dilindungi dari apa2 musibah..
waktu tu, qaseh nur iman baru 10 minit tdo..en.somi trus angkat die..masing2 da pucat!takut beb!!!




bukak jer pintu aku nampak jiran aku mendukung anaknyer utk samer2 turun kebawah...yelah~sekurang2 jika aper2 terjadi kami berada di tempat selamat...kesian kat jiran aku tu sbb huby die kat sabah,..nextweek bru blik...

memang xdisangka2..gegaran yg kuat tu berlaku sehinggakan tingkap cermin bilik qaseh nur iman berbunyi2 dan berlaga2..

lebih kurang setengah jam kami di kawasan lapang depan blok kami..dan merasakan keadaan kembali selamat, kami naik ke rumah masing2..masuk guesTroom aku tgk tikar yg ader beralih kedudukan sedikit..
SUBHANALLAH!..
aku diberitahu gempa bumi berlaku di acheh dgn kekuatan 8.9 sk...


aku cepat2 mandi dan kitorg kuar ke kedai nk cari lauk...
blik lebih kurg 6 suku aku singgah umah jiran aku kat sebelah blok..maser duduk2 tu dlm kol 6.40 ptg aku raser bergoyang lg...3 minti pastu sekali lg..
tp yg heran kawan aku tu xraser aper2..mungkin gegaran kali ni xsekuat yg memula td..



SYUKUR ALHAMDULILLAH...kami di panjangkan usia..

mlm tu kitorg kuor..ak bwk skalik jiran depan umah aku tu...hihi..g bertenang kat kawasan jao sikit.maklumlah kitorg kan duk kat ngan laut..huh..jd kemungkinan tu seme ader..

g lepak kat kfc ngn geng2 kejiranan..
tp

tp

tp..

tp cemaner aku buleh xpasan aku pakai suor tdo kaler pink love2..hihi..aku ingatkan aku da pakai suor jean..maka sakanla diorg gelakan aku..xkurang juga yg terpegun ngn keunikan suor tdi tersebut..muahahaha

bile amaran tsunami ditarik balik...kitorg pon da raser tenang dan bertenang..kitorang pon chow ke rumah memasing..
sampai umah aku plak xbley tdo.dok memikirkan bermacam2 kemungkinan yg akan datang..terasa diri ni byk dosa..bru sikit ujian ALLAH turunkan...

ini kali kedua aku terkena tempias earthquake ni~
1st maser thn 2008 kat acheh tu..
mcm ni gakla kecemasan yg aku alami....

MAHA SUCI ALLAH PENCIPTA ALAM ....


2 comments:

komen sini :) okbai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...