23 Nov 2012

aiseh!!tu sebab kene berpantang/...



JOHOR BAHRU: Hanya sempat berada di pangkuan ibu selama 11 hari. Itu nasib seorang bayi lelaki apabila ibunya disahkan mati beberapa minit selepas rebah dan tidak sedarkan diri ketika menunggu pasport bayi berkenaan siap di Kompleks Kementerian Dalam Negeri (KDN) Setia Tropika di sini, jam 5.30 petang kelmarin.
Ketika kejadian, wanita berusia 33 tahun itu ditemani dua rakan pergi ke Bahagian Pasport Jabatan Imigresen untuk memohon pasport bagi bayinya.
Wanita berkenaan juga masih dalam pantang berikutan baru melahirkan anak namun datang ke situ untuk urusan pasport.
Saksi kejadian yang hanya mahu dikenali sebagai Mimi, 30, berkata, mangsa duduk di kerusi ruangan menunggu sementara permohonan pasport bayinya itu diproses.
“Secara tiba-tiba badannya menggelongsor ke bawah dan jatuh ke lantai tidak sedarkan diri. “Kami sangka wanita itu pengsan akibat keletihan. Bagaimanapun, kami terkejut apabila dia disahkan mati oleh anggota Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) yang dipanggil untuk membawanya ke hospital,” katanya ketika ditemui.
Menurut Mimi, sepasukan anggota paramedik yang tiba tidak lama kemudian turut mengesahkan wanita itu sudah meninggal dunia.

macik cakap:::

baru bersalin 9 hari da kuor jenjalan????adeh.....tau x lom stabil lagi keadaan maser tu..yg gegatal nk g jugak wat pasport tu ngaper...?anak bru umo 9 hari je poonn...kang abes pantg gi le sane buat doploh pasport pon kalo nak!!!macam la dpt....huahuhauhua

ni sah2 high blood!sian bby tu...xpasal2 xder mak..hhmm..mungkin da ajal die..

pasni,kalu bersalin,selagi x abes pantg,jgnle kuor umah..mende nak jd ni bukan kiter tau..
n malang pon xberbau..

p/s::saksi kejadian tu member aku!!die wat keje mmg pantas...

6 comments:

  1. seramnyaaa..hurmm..mungkin dah ajal dia..al fatihah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kesian..tp cina kot..xamek port pasal pantg2 ni..

      Delete
  2. orang skrg mmg amik ringan soal pantang bersalin ni sis..kesian baby dia kan..tp yelah mmg dah ajalkan..nak buat camana..takziah buat familynya..

    ReplyDelete
  3. tu ler... hengat pasni 44 hari jangan kuo ghumahhh..

    ReplyDelete

komen sini :) okbai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...