28 Jun 2012

kenapa ianya tudung bawal???


" Bagi mereka yang tidak tahu mengenai sejarah wujudnya nama 'tudung bawal', ianya berasal dari perkataan inggeris iaitu Voile. Selepas tudung itu dibawa masuk ke pasaran Kelantan, mereka menyebut nama Voile kepada "Bak Woll satu" yang bermaksud tudung voile satu, sehingga tudung tersebut dipanggil menjadi tudung bawal untuk memudahkan peniaga dan pembeli" 

hahaha...lawak betol..dulu2 zaman aku muda remaja..aku pon selalu tertanye2 ngaperlah nama tudung tu TUDUNG BAWAL..ciri2 ikan tersebut xder plak kat tudung tu...aku punyer la tamak n eksaited nak kumpul tdg bawal tu sampai suh en.somi maser tu bfgf lg.. belikan tudung tu stiap kali nk dating..hahaha.tamak lg biler suh die beli yg batu 3 line tu...ooh~~sungguh aku x mengingati jenis bawal tersebut...

itu dulu.....




skrg....kan senang sauk jer tudnug sarung tu...cepat dan pantas..muahahaha


tepuk tgn laju2 kat blogger ni... oh~sonok betol aku bc blog bliau..
teringat kat bff aku kat skolah dulu2..gini lar perangai giler2 diorg..
rindunyer..

pkai tudung bawal pon da bole memacam stail skg ni....kalu aku yg buat gini mesti lg aku pitam...xpon die tumpang buh kunci kete dlm celah2 tudung tu..wakaka

No comments:

Post a Comment

komen sini :) okbai.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...